Trupa Hi-Q, una dintre cele mai iubite formații pop ale anilor ’90, și-a început povestea în 1996, cu trei membri carismatici: Florin Grozea, Mihai Sturzu și Dana Nălbaru. Cei trei au reușit să cucerească inimile publicului prin muzică și energie, activând împreună timp de 18 ani. De-a lungul timpului, Dana a fost înlocuită de Nicoleta Drăgan (2003–2008) și apoi de Ana Buxai, cunoscută și sub numele de scenă Anya (2008–2010).
Mihai Sturzu despre Dana Nălbaru: admirație și respect
La ani distanță de la destrămarea trupei, Mihai Sturzu a vorbit sincer și cu multă căldură despre fosta sa colegă, Dana Nălbaru, într-un interviu acordat lui Mihai Morar în podcastul Fain & Simplu. Deși drumurile lor s-au separat și nu mai păstrează legătura, Mihai nu își ascunde admirația față de deciziile și curajul Danei din ultimii ani – printre care mutarea la țară și gestul profund de a înfia un copil.
„Nu mai știu mare lucru despre ea. Ultima dată am vorbit când am avut nevoie să licențiem o piesă. Dar i-am urmărit apariția într-un podcast și am fost cu adevărat impresionat. Îi cunosc povestea, o știu de când eram niște puști și pot spune sincer că o admir enorm pentru cum a evoluat. Are un curaj incredibil”, a spus Sturzu.
Gestul Danei de a oferi o viață nouă unui copil abandonat l-a atins profund pe fostul artist.
„Sunt sensibil când vine vorba de copii. Dana și un alt prieten drag au făcut niște lucruri tăcute, fără să caute aplauze, care mie mi se par demne de Rai. Să înfiezi un copil înseamnă, de fapt, să salvezi un suflet care altfel poate ar fi trecut printr-un coșmar. Pentru mine, este unul dintre cele mai firești și nobile lucruri din lume.”
Mihai Sturzu: De la muzică la aviație
După încheierea carierei muzicale, Mihai Sturzu și-a urmat visul din copilărie: a devenit pilot de linie. În 2023, a povestit despre parcursul său profesional cu aceeași pasiune cu care vorbește despre muzică și oameni.
„Am început cu școala de la Ghimbav, Brașov, pentru licența de pilot privat, la 32 de ani. Apoi, trei prieteni m-au convins să mergem împreună la școala pentru piloți de linie. Am acceptat, deși părea foarte greu – și chiar a fost. Am absolvit în 2017, iar la 38 de ani am dat interviul la compania aeriană.”
Astăzi, Mihai Sturzu pilotează avioane comerciale și spune că aviația i se potrivește perfect: e o lume în care disciplina se împletește cu frumusețea momentelor de sus, dintre nori.
„În cockpit vezi cele mai spectaculoase răsărituri și apusuri. Oricât de matematică ar fi aviația, are poezia ei. Totul se bazează pe cunoștințe, nu pe talent. Și tocmai asta o face specială pentru mine.”